lördag 20 juni 2009

Karaktärslös midsommar


Vår midsommarlunch intogs på Café Carl-Johan vid
Strömmen. Kaffe och laxburgare smakade förträffligt,
men det dåliga GI-samvetet gav en bitter eftersmak.
Visserligen åt jag endast överdelen av brödet men det
låter som en dålig bortförklaring.


Fiskmåsarna hade säkert tackat ja till hela brödet.
Om jag frågat dem.


En kort fotopromenad var all motion jag fick denna dag.
På den nya bryggan i Strömmen hittade jag ingen
att dansa bort några hekton med.....
(Foto/Sladden)


Kvällen kunde ha blivit en perfekt avslutning på en,
i övrigt, bedrövlig dag. Om. Om jag inte begärligt
kastat mig över ananaspajen som dottern bjöd på som
avslutning på grillmiddagen.

Idag börjar jag om för femtioelfte gången.
2 ägg och lika många sillbitar har hittills
passerat matstrupen. Nu ska jag notera
frukosten i Håll Koll! ...innan jag letar reda
på min borttappade karaktär....

3 kommentarer:

  1. Jag behöver lite peppning i min viktresa så nu är jag runt på bloggrunda för att hitta mer inspiration. Tack för den.

    SvaraRadera