söndag 26 juli 2009

Syndigt gott



Det är näst intill ofattbart att jag, med gott samvete, kan äta
bacon, "blomkålsris" och stekta tomater!
Mitt bättre semesterliv har gett resultat!
Enligt Håll Koll är det dock ett bra val!
1,6 kg på två veckor, helt okej!
Men så har jag legat i med promenader också!
Ingen frukost före 6000 steg.
Ingen middag före 12000.
Klappar mig på axeln!

Blomkålsris:
Riv ett blomkålshuvud i matberedaren.
Kör det i ugnen, 225 grader, tills det blir gulbrunt.
Krydda med salt, peppar, muskotnöt.

3 kommentarer:

  1. Hej å tack för peppen, den behövs =)
    Grattis till att det blivit minus på semestern!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Bia! GI mat är helt ok. /AnnaLi

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Sökte på Gi och blogg och hamnade hos dig! Ska läsa vidare sedan. Jag kör också GI just nu och har kommit igång med träning efter att ha legat på latsidan efter 2 barn. Duktigt att klara av 6000 steg innan frukost. det hinner inte jag med, innan jobb och dagislämning, men till sommaren kanske!

    MVH Hanna

    hanna.fornhem.se

    SvaraRadera